quarta-feira, abril 03, 2013

Gravador de Áudio Online 1.0.1


Um poderoso serviço que permite o agendamento de gravações para facilitar seu trabalho.

Gravador de Áudio Online Grátis da Apowersoft é um serviço que, como o nome entrega, serve para que você consiga gravar arquivos de áudio com rapidez diretamente em seu navegador. E o melhor de tudo: sem perder em ferramentas para controlar todo o processo.
Quando iniciado, o software funciona de maneira idêntica a um programa normal em seu Windows. Em sua janela, estão opções para configurar a gravação, como quais vão ser as fontes de áudio do software, o formato do arquivo criado – MP3, OGG, WMA, WAV ou ACC – e a programação de atalhos para controlar todo o aplicativo pelo teclado.
Depois de configurado, é só começar a gravar. Ao fim do processo, o arquivo de áudio é salvo automaticamente em seu computador, sem qualquer necessidade de baixá-lo no site, e pode ser acessado rapidamente clicando no botão “Abrir pasta”.

Gravação agendada
Uma das mais interessantes características do Gravador de Áudio Online Grátis da Apowersoft é sua capacidade de ser programado para gravar em horários específicos. Dessa maneira, você pode manter um controle maior sobre o tempo “gasto” no processo.
Acessível através da opção Ferramentas > Agende suas tarefas..., a função pode ser configurada com facilidade. Para isso, basta dar um nome para a gravação, definir quando ela deve começar e especificar sua duração (ou o horário em que ela deve terminar, se preferir).
Todas as gravações programadas por você podem ser vistas através de uma lista encontrada na parte inferior da mesma janela antes citada. Caso deseje, é possível cancelar o agendamento simplesmente selecionando o item com o botão direito do mouse e clicando em “Excluir”.

Também no desktop
Embora o foco do Gravador de Áudio seja o ambiente online, também é possível baixar uma versão para Windows do aplicativo. Esta funciona de maneira idêntica ao que é oferecido na página do software; para adquirí-lo, basta clicar aqui.


Versão desktop:



Palco MP3 1.0


Milhares de músicas e bandas independentes brasileiras se encontram em um poderoso programa.

Está cansado das músicas de sempre das rádios? Então o Palco MP3 pode ser a solução para isso. Este aplicativo de Windows 8 traz uma enorme biblioteca com mais de 500 mil músicas feitas por artistas independentes do Brasil; todas completamente grátis para que você possa simplesmente escolher uma e começar a ouvir.

Bem informado
Gostou de uma música ou de certa banda e quer saber mais sobre ela? Pois o Palco MP3 provavelmente já vai ter isso pronto para você, e a um acesso extremamente fácil.
Ao escolher uma música, por exemplo, o Palco MP3 já traz informações detalhadas sobre ela: a banda, o álbum, a letra e até mesmo uma lista com outras canções do mesmo grupo são exibidas automaticamente na tela.
Já no caso da banda, há uma pequena descrição sobre ela e sua formação, além da lista de músicas disponíveis no Palco MP3. Há também uma reprodução separada para o caso do grupo possuir clipes – selecionando-os, o aplicativo abre uma página do YouTube em seu navegador favorito, carregando o vídeo selecionado.

Um muito obrigado aos 50.000 visitantes Brasileiros. Esta "prenda" é para vocês.



terça-feira, abril 02, 2013

Free Roland V-Drums Software, Designed for Kids!



With a fun, inviting interface and enjoyable play-along songs, V-Drums Friend Jam Kids encourages young V-Drums players to build skills at their own pace.



domingo, março 24, 2013

WaveGenix Deluxe Mastering Suite 5.3


The easy way to get your songs and loops professionally normalized and optimized for respectful loudness @ 96khz.
You only have to choose from different modules depending of your objectives.
Everything is simple but very effective @ 96Khz

Details:

WaveGenix Deluxe Mastering Suite 5.3

DeluxeMasteringSuite has a very impressive set of features. You can finally get the job done like never before!
Selecting the ideal noise gate threshold can be tricky, especially when you consider attack speed. Now consider release speed as well. These parameters have to be timed just right to reduce hissy sections to virtual silence without causing tail cut-offs. This software makes the task easy by finding the threshold and deciding how fast to respond. It comes with a smart look-ahead gate.
Something as simple as changing between single and dual channel input and output can be a real chore in editing software. Now you can seamlessly manipulate your PCMs between mono and stereo with the built-in channel converter. This enables source material to be saved either as a stereo-to-mono perfect mixdown, or as a mono-to-stereo double up. No more hassle with your old sound editing software.
Despite certain opposing opinions on this subject, many still remember the lush warmth associated with analogue recording equipment. This software mimics the main properties of magnetic tape to reduce the cold harshness of digital perfection. On a physical level, loud sounds bleed and cause magnetic mis-alignment in the poles. This in turn generates ducking in surrounding frequencies.
Is it appropriate to drive a signal so loud that it folds back on itself? Usually the answer would be no. However, in some rare cases, overdriven saturation can be just the thing. For example, let's say you need to excite a vocal performance. Let this software bend carefully selected parts of your signal before you run it through a traditional dithering and final reverb comb filter.
Each time you reduce the bit-depth of a signal, there are fewer bits to carry the same dynamic range. This results in worse distortion the closer the signal tends toward zero. By filling certain gaps with carefully shaped noise, it's possible to trick the brain's ear. Specific noise, shifted into discrete higher frequencies, creates the desired psycho-acoustic tail. This software powers the magic for you.

Plus much more.

System Requirements:
Win XP / Vista / 7

Home page:

quarta-feira, março 20, 2013

THE PERFECT GUITAR EFFECTS CHAIN ORDER


THE PERFECT GUITAR EFFECTS CHAIN ORDER


Hello!! Today we're going to talk about the guitar effects chain, focusing on the exact order of your stompboxes (or rack effects), from the guitar to the amplifier input.
First off if you see the image, I have divided the signal chain in three areas: the first is the Pre Gain Area, then we have the Gain Related Area, and finally the Post Gain Area.

- The Pre Gain Area:  this is where the signal chain begins, and where we should set the effects that needs to be applied to the signal before the Gain Related Area. 
Here is were we put utility processors like Tuner, Noise Gate, then we can apply filters like Wah Wah or Envelope Filters, next is the place for Dynamic Controllers, like a Compressor, and the "area" ends with the intelligent processors, such as Harmonizer or Pitch Shifter.

- The Gain Related Area: this area needs to be separated from the others because it changes dramatically the signal, so any effect that expand the sound, like delays, must be put after this area, if we want to avoid to distort the delay repetitions too. 
This is where we put our Overdrive, Distortion or Fuzz.

- The Post Gain Area: this is the last area of our guitar signal chain, and includes time-based modulation effects (chorus, flanger, phaser, tremolo and many others) and pure time-based modulations (such as delay and reverb).

Very Important: If instead of using gain related stompboxes you wish to use directly the overdrive channel of your guitar amp, the preamplifier of your amp itself becomes the Gain Related Area, so you need to move the Post Gain Area to the Fx Loop of your amplifier (via the "Send" output, set all the post gain effects you need, and then go back into the amplifier through the "Return" input). 
And that's it, your perfect guitar effects chain is ready!

So here is our chain by areas: GUITAR -> PRE GAIN AREA -> GAIN RELATED AREA -> POST GAIN AREA -> AMPLIFIER

Here is the effect order: GUITAR -> NOISE GATE -> WAH/FILTER -> COMPRESSOR/LIMITER -> HARMONIZER/PITCH SHIFTER -> OVERDRIVE / DISTORTION / FUZZ -> CHORUS / FLANGER / PHASER / TREMOLO -> REVERB / DELAY -> AMPLIFIER

A small note about EQUALIZATION: its position is variable. Someone likes to add it after the Wah. Someone puts it Before the Amplifier (at the end of the chain), someone puts it in the effects loop. Someone even combines two or more of these positions, for example it's suggestable to cut before the Compressor and boost after, so feel free to experiment!!


Rare DSP DrumСlone (Drum Re-synthesizer) v0.6.2 VST3 WiN MAC [FREE]

  Drumclone allows extracting and modifying high-quality single drum sounds from complex audio sources like songs, samples, or any recording...