Faraday Limiter is the sound of iron: colorful dynamics with warm, tape-like saturations.
Big, analog-modeled transformer sound “Color” and “Warmth” controls for extended timbral shaping Advanced stereo linking: variable L/R or M/S linking Adjustable ratio: [2:1, 4:1, 8:1, 20:1] Gain reduction history meter
Most modern digital limiters are designed to be sonically neutral, with maximum transparency and minimal coloration. In other words, they’re created to do one job (limit a signal’s level) without changing the overall sound too much or imparting any specific sonic signature. Inevitably, though, digital peak limiters do have a sound of their own — especially when pushed hard — and, when exposed, that sound can be truly awful: harsh, brittle high end; squashed transients; & thin or mangled low end. Rather than build another “transparent” brickwall limiter, we thought we’d make something different: something dynamic, colorful, and inspiring; something you could use for more than just pure loudness.
Named after the inventor of the electrical transformer, Faraday Limiter’s analog-modeled input/output transformers are responsible for its beefy, harmonically-rich sound. The limiter circuit is smooth yet lively — it can pump faster and further than any limiter we’ve ever heard while retaining its characteristic punch and warmth. Faraday Limiter sounds great on buses, individual instruments, vocals, dialog, etc. and allows for a level of timbral shaping and tonal coloration that can’t be achieved with any other dynamics processor.
Cinco minutos foi o tempo necessário para a UNESCO aprovar, esta manhã em Paris, a inscrição do cante alentejano na lista representativa do património cultural imaterial da humanidade. Paris ouviu os homens de Serpa.
A nomeação portuguesa foi considerada “exemplar” pelo órgão de avaliação da UNESCO – o chamado “corpo subsidiário” – cujos membros se declararam “unânimes sobre a qualidade desta candidatura”.
Portugal foi convidado a “intervir para partilhar a sua alegria” e 21 membros do Grupo Coral e Etnográfico da Casa do Povo de Serpa, todos homens, surgiram em palco nos seus trajos rurais, chapéus pretos e cajados, e cantaram , durante breves minutos, a canção Alentejo, Alentejo. Telemóveis e tablets despontaram um pouco por toda a grande sala da UNESCO, para registar o momento.
O cante é a terceira nomeação portuguesa a ser consagrada internacionalmente pela UNESCO, depois do fado em 2011, e da dieta mediterrânica em 2013 (uma candidatura apresentada em conjunto com Espanha, Marrocos, Itália, Grécia, Chipre e Croácia). A lista representativa do património cultural imaterial da humanidade existe desde 2008 e nesta reunião os delegados têm de analisar 46 candidaturas.
“É de salientar a importância destas duas candidaturas, a do fado e esta”, disse ao PÚBLICO o cantor Vitorino, presente na sede da UNESCO, em Paris. “O fado é muito solitário e individual. O cante é uma expressão colectiva – ele implica entre 18 e 30 vozes. É inclusiva. É muito atenta ao movimento social.” O cantor, que tem inscrito o cante no seu trabalho musical, acredita que o reconhecimento do mesmo como património da humanidade “vai eternizá-lo”.
Eventide has announced it is now shipping the H9 MAX effect pedal.
Eventide H9 MAX
Shipping NOW – H9 MAX, the studio processor in a stompbox, comes chock full of all 45 algorithms from TimeFactor, ModFactor, PitchFactor, and Space, plus the new Looper and all future H9 algorithms…forever.
H9 MAX features:
Includes all 45 algorithms and over 500 presets from TimeFactor, ModFactor, PitchFactor, and Space PLUS all current AND future H9 exclusive algorithms including the just-released Looper. H9 Control App for Windows/Mac/iOS features wireless control via Bluetooth, facilitating the creation and management of presets and control of multiple H9s. Share H9 MAX algorithms with up to four additional H9s. True Analog Bypass. MIDI Control. Simple One-knob User Interface. Built-in Tuner.
The H9 MAX is now available from Eventide dealers.