ALGUMAS NOVIDADES NA PÁGINA NOVIDADES VEJA O DESENVOLVIMENTO!
quarta-feira, janeiro 14, 2015
terça-feira, dezembro 16, 2014
sexta-feira, dezembro 12, 2014
Faraday Limiter GHZ-0007
Peak limiter w/ a big magnetic field
Faraday Limiter is the sound of iron: colorful dynamics with warm, tape-like saturations.
Big, analog-modeled transformer sound
“Color” and “Warmth” controls for extended timbral shaping
Advanced stereo linking: variable L/R or M/S linking
Adjustable ratio: [2:1, 4:1, 8:1, 20:1]
Gain reduction history meter
Faraday Limiter is the sound of iron: colorful dynamics with warm, tape-like saturations.
Big, analog-modeled transformer sound
“Color” and “Warmth” controls for extended timbral shaping
Advanced stereo linking: variable L/R or M/S linking
Adjustable ratio: [2:1, 4:1, 8:1, 20:1]
Gain reduction history meter
Most modern digital limiters are designed to be sonically neutral, with maximum transparency and minimal coloration. In other words, they’re created to do one job (limit a signal’s level) without changing the overall sound too much or imparting any specific sonic signature. Inevitably, though, digital peak limiters do have a sound of their own — especially when pushed hard — and, when exposed, that sound can be truly awful: harsh, brittle high end; squashed transients; & thin or mangled low end. Rather than build another “transparent” brickwall limiter, we thought we’d make something different: something dynamic, colorful, and inspiring; something you could use for more than just pure loudness.
Named after the inventor of the electrical transformer, Faraday Limiter’s analog-modeled input/output transformers are responsible for its beefy, harmonically-rich sound. The limiter circuit is smooth yet lively — it can pump faster and further than any limiter we’ve ever heard while retaining its characteristic punch and warmth. Faraday Limiter sounds great on buses, individual instruments, vocals, dialog, etc. and allows for a level of timbral shaping and tonal coloration that can’t be achieved with any other dynamics processor.
Named after the inventor of the electrical transformer, Faraday Limiter’s analog-modeled input/output transformers are responsible for its beefy, harmonically-rich sound. The limiter circuit is smooth yet lively — it can pump faster and further than any limiter we’ve ever heard while retaining its characteristic punch and warmth. Faraday Limiter sounds great on buses, individual instruments, vocals, dialog, etc. and allows for a level of timbral shaping and tonal coloration that can’t be achieved with any other dynamics processor.
quinta-feira, dezembro 04, 2014
Six brand new vst plugins free for now from DubTurbo
EQTURBO - Mastering & EQ Tool;
ROMPLOID - Samploids sister VSTi - Same tool preloaded with 100+ sounds & presets;
SAMPLOID 2.0 - Multi-Sampler, Rompler, Synth, Sequencer, Modeller, All-in-one;
SAMPLOID SFZ BETA - Easy to use SFZ sound font tool;
SINDRONE EDM Synth -unreal sounds - 160 presets
Wahnbeat - beat box drum sampler.
or visit: http://www.dubturbovst.com/
sexta-feira, novembro 28, 2014
O cante do Alentejo já é património mundial e UNESCO chamou-lhe "exemplar"
Cinco minutos foi o tempo necessário para a UNESCO aprovar, esta manhã em Paris, a inscrição do cante alentejano na lista representativa do património cultural imaterial da humanidade. Paris ouviu os homens de Serpa.
A nomeação portuguesa foi considerada “exemplar” pelo órgão de avaliação da UNESCO – o chamado “corpo subsidiário” – cujos membros se declararam “unânimes sobre a qualidade desta candidatura”.
Portugal foi convidado a “intervir para partilhar a sua alegria” e 21 membros do Grupo Coral e Etnográfico da Casa do Povo de Serpa, todos homens, surgiram em palco nos seus trajos rurais, chapéus pretos e cajados, e cantaram , durante breves minutos, a canção Alentejo, Alentejo. Telemóveis e tablets despontaram um pouco por toda a grande sala da UNESCO, para registar o momento.
O cante é a terceira nomeação portuguesa a ser consagrada internacionalmente pela UNESCO, depois do fado em 2011, e da dieta mediterrânica em 2013 (uma candidatura apresentada em conjunto com Espanha, Marrocos, Itália, Grécia, Chipre e Croácia). A lista representativa do património cultural imaterial da humanidade existe desde 2008 e nesta reunião os delegados têm de analisar 46 candidaturas.
“É de salientar a importância destas duas candidaturas, a do fado e esta”, disse ao PÚBLICO o cantor Vitorino, presente na sede da UNESCO, em Paris. “O fado é muito solitário e individual. O cante é uma expressão colectiva – ele implica entre 18 e 30 vozes. É inclusiva. É muito atenta ao movimento social.” O cantor, que tem inscrito o cante no seu trabalho musical, acredita que o reconhecimento do mesmo como património da humanidade “vai eternizá-lo”.
A nomeação portuguesa foi considerada “exemplar” pelo órgão de avaliação da UNESCO – o chamado “corpo subsidiário” – cujos membros se declararam “unânimes sobre a qualidade desta candidatura”.
Portugal foi convidado a “intervir para partilhar a sua alegria” e 21 membros do Grupo Coral e Etnográfico da Casa do Povo de Serpa, todos homens, surgiram em palco nos seus trajos rurais, chapéus pretos e cajados, e cantaram , durante breves minutos, a canção Alentejo, Alentejo. Telemóveis e tablets despontaram um pouco por toda a grande sala da UNESCO, para registar o momento.
O cante é a terceira nomeação portuguesa a ser consagrada internacionalmente pela UNESCO, depois do fado em 2011, e da dieta mediterrânica em 2013 (uma candidatura apresentada em conjunto com Espanha, Marrocos, Itália, Grécia, Chipre e Croácia). A lista representativa do património cultural imaterial da humanidade existe desde 2008 e nesta reunião os delegados têm de analisar 46 candidaturas.
“É de salientar a importância destas duas candidaturas, a do fado e esta”, disse ao PÚBLICO o cantor Vitorino, presente na sede da UNESCO, em Paris. “O fado é muito solitário e individual. O cante é uma expressão colectiva – ele implica entre 18 e 30 vozes. É inclusiva. É muito atenta ao movimento social.” O cantor, que tem inscrito o cante no seu trabalho musical, acredita que o reconhecimento do mesmo como património da humanidade “vai eternizá-lo”.
Fonte: http://www.publico.pt/culturaipsilon/noticia/o-cante-do-alentejo-ja-e-patrimonio-mundial-1677527
quinta-feira, novembro 27, 2014
Eventide H9 Max
Eventide has announced it is now shipping the H9 MAX effect pedal.
Eventide H9 MAX
Shipping NOW – H9 MAX, the studio processor in a stompbox, comes chock full of all 45 algorithms from TimeFactor, ModFactor, PitchFactor, and Space, plus the new Looper and all future H9 algorithms…forever.
H9 MAX features:
Includes all 45 algorithms and over 500 presets from TimeFactor, ModFactor, PitchFactor, and Space PLUS all current AND future H9 exclusive algorithms including the just-released Looper.
H9 Control App for Windows/Mac/iOS features wireless control via Bluetooth, facilitating the creation and management of presets and control of multiple H9s.
Share H9 MAX algorithms with up to four additional H9s.
True Analog Bypass.
MIDI Control.
Simple One-knob User Interface.
Built-in Tuner.
The H9 MAX is now available from Eventide dealers.
quinta-feira, novembro 20, 2014
Grammy Latino de Carreira atribuído a Carlos do Carmo!
O fadista Carlos do Carmo recebe ontém o Grammy Latino de Carreira, no Hollywood MGM Theatre, em Las Vegas, no Nevada, antecedendo a entrega anual dos Grammy Latinos, na quinta-feira.
Além do criador de "Canoas do Tejo", recebem igualmente um Grammy de Carreira, por "Excelência Musical", Willy Chirino, César Costa, o Dúo Dinámico, Los Lobos, Valeria Lynch e Ney Matogrosso.
Nesta mesma cerimónia, prevista para as 10:00 locais (18:00, hora continental portuguesa), recebem o Prémio do Conselho Diretivo da Latin Academy of Recording Arts and Sciences (LARAS) os músicos André Midani e Juan Vicente Torrealba.
Para homenagear Carlos do Carmo, a Rádio Comercial reuniu 35 artistas para cantar "Lisboa Menina e Moça".
Além do criador de "Canoas do Tejo", recebem igualmente um Grammy de Carreira, por "Excelência Musical", Willy Chirino, César Costa, o Dúo Dinámico, Los Lobos, Valeria Lynch e Ney Matogrosso.
Nesta mesma cerimónia, prevista para as 10:00 locais (18:00, hora continental portuguesa), recebem o Prémio do Conselho Diretivo da Latin Academy of Recording Arts and Sciences (LARAS) os músicos André Midani e Juan Vicente Torrealba.
Para homenagear Carlos do Carmo, a Rádio Comercial reuniu 35 artistas para cantar "Lisboa Menina e Moça".
Parabéns de todos os Portugueses para Carlos do Carmo. Obrigado!!!!!
Subscrever:
Mensagens (Atom)
Controle o tempo que passa na sua DAW. Control the time you spend in your DAW.
Time Tracker helps you to measure time spend on a DAW project. Add it as a last effect on main bus track and forget till you need to check...

-
ComBear is an EXTREMELY powerful and incredibly dynamic Parallel Compression effect plugin that brings an amazing sound and feel to Dru...
-
Your Pro Grade Rompler The pro grade rompler that changed the game by making professional tools accessible to anyone Powering Music Produc...